Фейк – це брехня, підробка, вигадка, фікція. Найчастіше, навмисно зманіпульована новина.
Одна з найпоширеніших форм маніпуляцій в медіа сьогодні.
Пропаганда – процес поширення фактів, поглядів, переконань для зміни установок індивіда.
При цьому комунікатор інформує, роз’яснює, переконує, але компрометує, маніпулює. Термін має переважно негативний характер. Тому в ХХ столітті позитивна пропаганда була замінена іншими поняттями: соціальна реклама, піар (зв’язки з громадськістю), які й стали згодом масово вживаними. Термін «пропаганда» застосовується, переважно в таких сферах, як політика та ідеологія.
При цьому комунікатор інформує, роз’яснює, переконує, але компрометує, маніпулює. Термін має переважно негативний характер. Тому в ХХ столітті позитивна пропаганда була замінена іншими поняттями: соціальна реклама, піар (зв’язки з громадськістю), які й стали згодом масово вживаними. Термін «пропаганда» застосовується, переважно в таких сферах, як політика та ідеологія.
Цензура – контроль держави, організації або групи людей над публічним проявом думок і творчості людини. Зокрема, цензура – це контроль над змістом і розповсюдженням інформації в медіа.
Джерелом цензури можуть бути як державні органи влади, що мають вплив на медіа, так і власники медіа. В умовах цензури мас-медіа не виконують своєї головної функції – незалежно і чесно інформувати громадян і стають інструментами пропаганди. Зазвичай, проявляється у придушенні ідей, тем. Як виправдання цензури часто називають необхідність стабілізувати суспільство.
Джерелом цензури можуть бути як державні органи влади, що мають вплив на медіа, так і власники медіа. В умовах цензури мас-медіа не виконують своєї головної функції – незалежно і чесно інформувати громадян і стають інструментами пропаганди. Зазвичай, проявляється у придушенні ідей, тем. Як виправдання цензури часто називають необхідність стабілізувати суспільство.
Манiпуляцiя – це спосіб прихованого психологічного впливу, спрямований на зміну напряму активності аудиторії, її думок, поглядів.
В інформаційній сфері це спроба за допомогою брехливої або тенденційно підібраною інформації впливати на поведінку і настанови аудиторії.
В інформаційній сфері це спроба за допомогою брехливої або тенденційно підібраною інформації впливати на поведінку і настанови аудиторії.
Реклама – інформація, мета якої привернути увагу до об’єкта рекламування. Виділяють комерційну, соціальну, політичну рекламу.
Джинса – це прихована реклама, замовний (можливо проплачений) медіапродукт.
Як уникнути негативного впливу медіа?
Джинса – це прихована реклама, замовний (можливо проплачений) медіапродукт.
Як уникнути негативного впливу медіа?
Набір відео онлайн-курсу «Фактчек: довіряй-перевіряй»
Чому сьогодні немає грамотності без медіаграмотності?
Що ж таке медіаосвіта та медіаграмотність?
Що це означає – бути медіаграмотним?
Медіаосвіта в українській школі: що треба знати батькам.
Медіавподобання наших дітей: що ми про це знаємо?
Медіаосвітні стратегії батьків. Посередництво: від чуйної
підтримки до вимогливості. Перейдіть за посиланням .
Професор Преображенский про медіа...(відео)
Немає коментарів:
Дописати коментар